گوشی موبایل نوکیا مدل 3 دو سیم کارت 


قیمت محصول : 1565000 تومان


برند : Nokia


برای خرید و مشاهده محصول کلیک نمایید.




گوشی موبایل نوکیا مدل 3 دو سیم کارت


 


نقد و بررسی تخصصی

بازگشت نوکیا به عرصه‌ی تولید گوشی، با ‌عرضه‌ی چندین گوشی‌ اندرویدی همراه بود. یکی از این گوشی‌ها «نوکیا 3» ( Nokia 3) بود. این گوشی تا جای ممکن شبیه به گوشی‌های خانواده‌ی ایکس نوکیا طراحی شده است و تقریبا از لحاظ ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارد؛ ازطرفی طراحی مدرنی دارد که آن را شبیه به سری گوشی‌های جدید بازار کرده است. همچنین سخت‌افزار نوکیا 3، جدا از طراحی، جدید و امروزی بودن آن را تائید می‌کند.

طراحی و ساخت

فریم دور گوشی از آلومینیوم ساخته شده است و روی قاب پشت و جلوی آن، پستی و بلندی قابل‌توجهی دیده نمی‌شود. با توجه به نمایشگر 5.0اینچی هم ابعاد آن کاملا مناسب است و حتی اگر دست‌های کوچکی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و با یک دست نوکیا 3 را کنترل کنید. قاب پشتی و جلویی در لبه‌ها انحنای کمی دارند تا در کنترل گوشی به شما کمک کنند. ازطرفی قاب پشتی هم هیچ پستی و بلندی محسوسی ندارد تا قرارگرفتن گوشی روی سطوح صاف را با مشکل مواجه نکند. قاب اصلی گوشی هم انحنای قابل توجهی دارد و به‌خوبی با قاب‌‌های پشتی و جلویی هماهنگ شده‌اند تا فاصله‌ی آن‌ها با هم احساس نشود.

قاب جلویی هم تا جای ممکن ساده طراحی شده و کلید‌های کنترلی زیر نمایشگر از نوع لمسی هستند و خبری از کلید‌های فیزیکی یا مجازی داخل نمایشگر نیست، تا بتواند در هر برنامه یا بازی از تمام نمایشگر برای دیدن جزئیات در حال نمایش استفاده کنید.

روی قاب پشتی فقط دوربین همراه با فلش در بالا قرار گرفته و تمام قاب پشتی با قوس خفیفی خالی است. کلید‌های ولوم وروشن/خاموش هم روی لبه‌ی سمت راست قرار داده شده‌اند و روی لبه‌ی روبه‌رو تنها شیار‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی دیده می‌شود. روی قاب اصلی گوشی نوار‌های پلاستیکی آنتن‌دهی به‌خوبی با فلز همراه شده‌اند و اصلا توجه شما را به خود جلب نمی‌کنند.

در مجموع طراحی گوشی تا جای ممکن ساده و منطقی به نظر می‌رسد و نوکیا را باید به خاطر این طراحی ساده و زیبا ستود.

صفحه‌نمایش

پنج اینچ نمایشگر که رزولوشن 1280 در 720 دارد، برای نوکیا 3 در نظر گرفته شده است. این نمایشگر پنل LCD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد تا کاربران با خیال راحت در هر شرایطی بتوانند جزئیات در حال نمایش را با بالاترین وضوح ممکن ببینند. در هر اینچ از این نمایشگر چیزی در حدود 300 پیکسل جا داده شده که برای یک گوشی میان‌رده عدد قابل‌توجهی به نظر می‌رسد؛ همچنین برای مقاومت بیشتر نمایشگر نوکیا 3 در برابر سقوط یا برخورد به اجسام سخت از لایه‌ای محافظ استفاده شده تا به‌راحتی نشکند.

روشنایی نمایشگر خوب به‌ نظر می‌رسد؛ اما در مقابل تابش نور‌های مستقیم آن‌چنان که باید بازده خوبی ندارد؛ اما شما را راضی نگه می‌دارد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

یکی از مواردی که نوکیا 3 را خواستنی می‌کند، عرضه‌ی آن همراه با اندروید نوقای نسخه‌ی 7 است. استفاده از نسخه‌های جدید اندروید باعث می‌شود تا حافظه‌ی داخلی بیشتری در اختیار کاربر باشد؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از نسخه‌های جدید نرم‌افزارها و بازی‌ها استفاده کنید. نسخه‌های جدید اندروید، دیگر مشکلات نسخه‌های قدیمی و نصب‌نشدن یکسری از بازی‌ها و برنامه‌ها را از بین برده‌اند. برخلاف خانواده‌ی ایکس نوکیا، در این گوشی دیگر خبری از رابط کاربری مترو نیست و نوکیا سعی کرده تا رابط کاربری اختصاصی خود را تا جای ممکن شبیه به اندروید خالص بسازد. این مورد در کنار دو گیگابایت رم و تراشه‌ی 4‌هسته‌ای که هر هسته‌ از آن قدرت پردازش مناسبی دارد؛ باعث شده‌اند تا نوکیا 3 در انجام امور روزمره عملکرد روانی داشته باشد و با مکث‌های زیاد حوصله‌ی شما را سر نبرد.

ازطرفی با توجه به پردازنده‌ی گرافیکی نسبتا پرقدرت نوکیا 3 می‌توانید بازی‌های نه‌چندان سنگین را به‌راحتی در آن اجرا کنید. این مورد برای یک گوشی میان‌رده کاملا مناسب است.

اگر تمام ویژگی‌های نوکیا 3 را در کنار هم در نظر داشته باشیم، این گوشی علاوه‌بر انجام ساده‌ی امور روزانه، می‌تواند برای بازی‌کردن، دیدن فیلم و البته وب‌گردی گزینه‌ی مناسبی باشد.

دوربین

زمانی سری N نوکیا، نماینده‌ی گوشی‌هایی بود که بهترین دوربین‌های زمان خود را داشتند. دوربین‌هایی که بهترین تصاویر ممکن را در زمان خود و در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده ثبت می‌کردند؛ اما حالا نوکیا 3 دو سنسور ‌8مگاپیکسلی دارد که  در دوربین‌های سلفی و اصلی استفاده شده‌اند. هر دو دوربین دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارند و تصاویر ثبت‌شده با آن‌ها نور مناسبی دارند. برخلاف دوربین اصلی، دوربین سلفی می‌تواند تصاویر عریض 84 درجه‌ای ثبت کند که برای تصاویر سلفی دسته‌جمعی گزینه‌ی مناسبی است. همچنین حسگر هر دو دوربین پیکسل‌های بزرگ‌تر در مقایسه با دوربین‌های معمولی ثبت می‌کند تا کیفیت تصاویر آن‌ها در مقایسه با چیزی که از 8 مگاپیکسل‌های معمول بازار می‌بینیم، بهتر باشد.

تصاویر عمومی ثبت‌شده با این گوشی‌ها قابل قبول است؛ اما در نور کم بازده‌ی قابل‌قبولی ندارد. جدا از این، تصاویر ثبت‌شده با هر دو دوربین برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کاملا مناسب هستند.


 


برای خرید و مشاهده محصول کلیک نمایید.




تصاویر بیشتر

گوشی موبایل نوکیا مدل 3 دو سیم کارت
گوشی موبایل نوکیا مدل 3 دو سیم کارت